CALL FOR PAPERS: 4th Philosophy Graduate Conference

Español    English    PDF

Call for Papers

The students of the Instituto de Investigaciones Filosóficas at Universidad Nacional Autónoma de México (IIFs-UNAM)
invite graduate students to submit papers to

The 4th IIFs-UNAM Philosophy Graduate Conference
To be held on March 7 - 8, 2018 in Mexico City

keynote speaker
Mark Schroeder

University of Southern California

We invite the submission of papers from graduate students on the following areas of analytic philosophy:

• Philosophy of Mind
  • Aesthetics
  • Epistemology
  • Metaphysics
  • Ethics
  • Philosophy of Language
  • Philosophy of Science
  • Logic and Philosophy of Logic
  • History of Philosophy
  • Political Philosophy
  • Metaethics
  • Philosophy of Law

Submission information

Deadline for submission of papers: September 1, 2017.
Accepted papers will be announced no more than seven weeks after deadline.

Papers must be in English and must not exceed 5000 words (excluding abstract and references). Authors must send two files: (i) a document which includes the paper with title, abstract (no more than 250 words) and keywords; prepared for blind review without the author’s personal information and (ii) a file with the following information: author’s name, affiliation, title of the paper and email. Files must be submitted in pdf format to unam.gconf@filosoficas.unam.mx.

All papers will be subjected to a double-blind peer-review process. Accepted papers should be suitable for a thirty-minute presentation and a graduate student belonging to IIFs-UNAM will offer a reply.

IIFs-UNAM offers to cover some of the accommodation expenses for accepted speakers.

Organizing Committee
4th Philosophy Graduate Conference

Español    English    PDF

Convocatoria

Los estudiantes asociados del Instituto de Investigaciones Filosóficas de la Universidad Nacional Autónoma de México convocan a todos los estudiantes de posgrado interesados a participar en el

4.° Congreso de Posgrado del Instituto de Investigaciones Filosóficas (UNAM)
7 y 8 de marzo de 2018, Ciudad de México

Conferencia magistral
Mark Schroeder
University of Southern California

Se considerarán únicamente trabajos en las siguientes áreas de la filosofía analítica:

• Filosofía de la mente
  • Estética
  • Epistemología
  • Metafísica
  • Ética
  • Filosofía del lenguaje
  • Filosofía de la ciencia
  • Lógica y filosofía de la lógica
  • Historia de la filosofía
  • Filosofía política
  • Metaética
  • Filosofía del derecho

Guía para el envío de trabajos

Cierre de la convocatoria: septiembre 1 de 2017.
Los trabajos aceptados serán anunciados a más tardar siete semanas después del cierre de la convocatoria.

Los trabajos deben estar escritos en inglés y tener máximo 5000 palabras (excluyendo resumen y referencias). Los autores deben enviar dos archivos: (i) ponencia con título, resumen (máximo 250 palabras) y palabras clave para dictamen ciego sin datos del autor; (ii) documento con los siguientes datos: nombre del autor, afiliación institucional, título del trabajo y correo electrónico. Los archivos deben ser enviados en formato pdf al correo unam.gconf@filosoficas.unam.mx.

Todos los trabajos serán sometidos a dictamen doble ciego. Los trabajos aceptados deben ser apropiados para una presentación de treinta minutos. A cada trabajo aceptado se le asignará una réplica a cargo de un estudiante de posgrado del IIFs-UNAM.

El IIFs-UNAM ofrece cubrir parte de los costos de alojamiento de los conferencistas.

Comité organizador
4th Philosophy Graduate Conference